Oldalak

2014. február 3., hétfő

Zsömle, kifli, bagett legegyszerübben

Egyik nap annyira megkívántam egy ropogós, finom bagettet, hogy elkezdtem keresgélni az interneten egy jó receptet, és hogy egyáltalán, hogy kell formázni, mert még sosem próbáltam ki. Munkahelyemen egyik kolléganöm mutatott egy hihetetlenül inspiráló és számomra lenyügözö, a "Pékember" Richard Bertinet által készített videót.  http://www.youtube.com/watch?v=sOjSp5_YiF0

Egy fantasztikusan egyszerü és praktikus receptet találtam Limara oldalán, amit én teljes kiörlésü liszttel egészítettem ki, a végén magokkal megszórtam.



  • 20 dkg kenyérliszt (a jó minőségű finom is megteszi)
  • 20 dkg teljes kiörlésü búzaliszt 
  • 2 dl langyos víz
  • 0,5 dl tej
  • 1 púpos tk. só
  • 2 ek. olaj
  • 2 ek. burg.pehely (elhagyható)
  • 2 dkg friss élesztő
  • magok (rászórni)
Amíg megkeltek, lisztezett konyharuhában sütölapra tettem öket lefordított özgerinc formával elválasztva.
 A sütéssel kapcsolatban ami érdekes, hogy nekem nincs bagettsütölapom, ezeket a bagetteket sütözsákban sütöttem, bespriccelve 200°C-on 25-30percig.
Ezeket a zsömiket is sütözsákban sütöttem :)
Annyira jó házilag készített kenyérféléket enni, nem csak enni, de sütni is! Amikor még langyos, megvajazva valami fenséges!!!


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...