Oldalak

2014. február 9., vasárnap

Egy sűrű hétvége receptje




Hadd kezdjem a hétvégi mesémet a péntekkel... Szóval, pénteken munka után egyik kedves barátnőm, Niki (akinek sütöttem a Zúzmara tortát) elhívott hozzájuk, hogy nyírjam meg kedves családja egy részét (képek majd a bejegyzés végén...). Mire odaértem hozzájuk, már nagyon éhes voltam, és megkínáltak melegszendviccsel, ami nagyon inspiráló volt számomra! Mert ez a szendvics tejföllel, szalonnával volt megsütve. Korgó gyomromnak nagyon jól esett, de eszembe juttatott egy fantasztikusan finom zöldséges-baconos lepényt. És mivel nem tudtam minden fejet befejezni, igazából Niki maradt csak ki, ezért gondoltam, hogy másnap, szombaton is elugrom hozzájuk.
Tehát a szombat: Szintén munka után loholtam át hozzájuk, de elég korán, már 2-re odaértem, úgyhogy együtt sütöttünk! :)

Tészta:
  • 30dkg liszt
  • 20dkg vaj
  • 1tk só
  • Pici víz/tejföl
Míg Niki szeletelte a friss zöldségeket, addig összegyúrtam a tésztát, és belenyomkodtam a pite formába.
Töltelék:
  • 1Nagy pohár tejföl
  • 2db tojás
  • 1db cukkini
  • 3-4db paradicsom
  • 40dkg-os konzerv csiperke gomba
  • 20dkg húsos szalonna
  • 1szelet csirkemell
  • zöld erős paprika
  • bors
  • majoranna
  • őrölt kömény
A tojásokat felvertem, hozzáöntöttem a tejfölt, fűszereket hozzákevertem, és minden mást felkockázva belekevertem. Pite formába kanalaztuk, és 180°C-on sütöttük. A sütési időben nem vagyok biztos, kb. 40 perc alatt sült meg. A lényeg, hogy a tejfölös szósz ne folyjon, és a hús is átsüljön. 

Amíg sült mi körmöztünk(hiszen Niki műkörmös), és éhes férjének Palinak szóltunk, hogy kapcsolja le a sütőt. A képeket is Neki köszönhetem, mert már nem bírta kivárni míg végeztünk. :)

Péntek este fél 11re értem haza, szombaton sikerült kicsit korábban 9:30ra. TELJESEN MEGÉRTE! :'D

1. Pali a vágás után :)

 2. Niki selfie, vágás után :)

3.  A már megkezdett lepény

4. Zöldséges feltét közelről :)
 5.  Hmmm... egy szeletnyi élvezet :)
 6.  Grrr... vagány szegecses körmöm, a szegecses táskámon  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...