Oldalak

2014. február 20., csütörtök

A tigris próbája




Mostanában nagyon nem volt időm sütögetni, vagy akármit is csinálni, pedig napok óta próbáltam rávenni magam nagymamám pogácsareceptjének kipróbálására. De nem ment, úgyhogy tegnap előkészítettem kenyérsütéshez az öregtésztát, és egy éjszakán át hagytam tálban kelni, aztán reggel betettem a hűtőbe, és este munka után neki kezdtem a Tigriskenyérnek( bár szerintem csak cipó nagyságú).
  • 15dkg BL80 liszt
  • 25dkg BL50 liszt
  • 1tk só
  • 2ek burgonyapehely
  • 1dkg élesztő
  • 2ek olaj
  • 15-20dkg öregtészta
  • kb. 2,5dl víz(lágyabb, ruganyosabb tészta legyen)
Dagasztás után félre tettem kelni, majd 20perc után kilapogattam belőle a levegőt, és cipóvá formáltam. Gyorsan elkészítettem a "mázat" hozzá, hogy tigris legyen;
  • 65ml meleg víz
  • 1tasak porélesztő
  • 60gr. KUKORICA LISZT
  • kevés cukor
Hagytam 5 percig, hogy felfusson az élesztő, aztán ecsettel lekentem a kenyeret, és én utána vágtam be. Kelesztettem még kb. 15 percig, aztán betettem sülni jól bespriccelt jénaiban a sütőbe 220fokon.
35 perc után levettem a jénai tetejét, és a hőfokot is, majd még kb. 15 percig sütöttem.
Nagyon érdekes dolog történt miután kivettem a sütőből: nem lett tigris, vagy zsiráf, vagy zebra, vagy akármilyen mintás a teteje, de ahogy lespricceltem a szokásos módon, végre egy része a kenyérnek "felborzolódott", megrepedezett :) Azt nem értem, hogy miért nem lett igazi tigris... de finom lett legalább! :)




Most belső állagra jó lett, érdemes bele tenni ezt az öregtésztát, sokat javít rajta! :)


A recept legnagyobb részét Limarától vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...