Oldalak

2014. február 27., csütörtök

Retró SOS perec




Már egy ideje nézegettem ennek a klasszikus perecnek a receptjét, és gondolkodtam, hogy mikorra süthetném meg, mert ez azért eléggé "gyerek-kaja", mi pedig még csak ketten vagyunk Tomival. Persze ahogy elmondtam neki, hogy mit szeretnék sütni, rögtön előjött belőle a kisgyerek és azonnal rávágta, hogy -dede, igen süssek ilyen finomságot!!! - Így hát kipróbáltuk ezt is.
 A recept Illéskrisz Konyhájából van:


  • 55 dkg liszt
  • 1 tasak instant élesztő
  • 2,5 dl langyos tej
  • 1 dl olaj
  • 3 ek cukor
  • 1 ek só
  • 2 ek tejpor
A lekenéshez 1 egész tojás, a mázhoz pedig:
  • 3 ek liszt
  • 2 ek só
  • kevés víz
  •  
    Mindezeket összegyúrjuk, bedagasztjuk, majd kétszeresére kelesztjük. Kb 8 rudat sodrunk belőle, majd perecet formálva ismét kelni hagyjuk, lekenjük tojással. Előmelegített sütőben 180fokon sütöttem kb 20percig, illetve míg megpirul, majd a sós mázzal nyakon öntjük, és még 5percig hagyjuk sülni. Rácson hűtjük, és lehet fényképezni, enni-szimatolni-gyönyörködni :)
     

 Viszont ma annyira leégettem az ebédnél a nyelvemet levessel, hogy sajnos mindent sokkal sósabbnak és csípősebbnek érzek, szóval ellehet képzelni mennyire jól esett megkóstolni! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...