Oldalak

2014. május 1., csütörtök

Rusztikus magos kenyér



Május 1-je van, otthon pihenünk és tegnap kerestem a neten valami újdonságot, amit süthetnék. Fűszer és Lélek oldalán találtam ezt a rusztikus kenyér receptet, bár az olajbogyóval és korianderrel készült, az enyém viszont olajos magvakkal.
Előző nap készítettem egy öregtésztát, bár a recept kovászt írt, de sajnos annyi időm nem volt, hogy akár egy hétig érleljem a kovászt. 
Jöjjön a recept:

60 dkg liszt
20 dkg teljeskiörlésű búzaliszt
2 dl kefir 

3 dl meleg víz
20 dkg öregtészta
2 kk sikér
1 csomag száraz élesztő
2 kk méz
2 kk só
2 marék magkeverék





Mindent szépen összedolgozunk, és meleg helyen duplájára kelesztjük.(Az enyém mondjuk 3x-osára kelt, mert míg hagytam kelni, addig lementünk kicsit a szabad levegőre, edzeni a Margitszigetre :) Szóval úgy 3 órát kelesztettem.) Aztán jól átgyúrjuk és hozzáadjuk a magkeveréket, majd valamilyen csavart formát készítünk belőle.
Ismét kelni hagyjuk, míg a sütő felmelegszik egészen 220 fokra. Majdnem egy órán át sütjük gőzös sütőben, félidőben viszont kicsit lejjebb vesszük a hőfokot. Akkor van kész, ha az alját megkopogtatva kongó hangot hallunk. A végén megspricceljük vízzel, hogy kicserepesedjen (sajnos nekem most sem cserepesedett ki).
Rácson hagyjuk hűlni.

 Azért fincsi lett :)

Tapasztalatok:
  1. Mielőtt sütni szeretnék valamit, érdemes pár nappal előtte megnézni a receptet, hátha valamit több nappal előtte kell elkezdeni. Jelen esetben a kovászt...
  2. Ellenőrizd le, hogy minden hozzávaló megvan, nehogy pórul járj, esetleg egy piros betűs ünnepnap jön másnap... minden zárva és rájössz, hogy nincs itthon élesztő? Igen, ez elég nagy baj. Még az a szerencse, hogy van a közelben éjjel-nappali.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...