Oldalak

2014. május 23., péntek

Orchideás torta





Ezen a héten volt kolléganőmnek 40.születésnapja és kapott tőlem egy tortát :)
Málna-mascarpone krémes töltelékkel, lila fondant-nal volt bevonva. Tetejére pedig egy lila-fehér orchideát készítettem (nem azért mert Újpest drukker :D) 
Tortával a szokásos módon jártam el, 2 piskótát sütöttem, 2-2 részbe vágtam, és megtöltöttem a málnás mascarponével:
250gr.mascarpone, kb ugyanennyi málnalekvár, 2csom.(2x200ml) habtejszín.
Kemény habbá verjük a habtejszínt, belekeverjük a mascarpone krémet, végül ízlés függően a lekvár mennyiséget.
A kihűlt piskótát megkenjük vastagon (kb1,5cm) a krémmel, majd rétegezzük a piskótával. 
Az egész tortánkat befedjük a krémmel, és habkártya segítségével szépen elsimítjuk az "ügyet" :D
 Itt egy kis segítség, hogy csinálják a profik (Ő vajkrémmel készítette):


Hűtőbe tesszük, amíg előkészítjük a fondant-ot:
Porételszínezékkel  színeztem be a 3/4 részét, Püspöklila árnyalatúra, 1/4-ét fehéren hagytam az orchideának.
Előzőnap készítettem só-liszt-gyurmából erezetet az orchidea szirmainak, hogy olyan legyen mint az igazi :)
Már nem emlékszem melyik facebook-os csoportban osztotta meg valaki, hogy só-liszt-gyurmából készített sütipecséteket, de tovább gondoltam a dolgot és virágszirom erezőt készítettem belőle! :D


Ha megformáztuk a szirmokat, hagyjuk száradni fél napig-1napig, majd kezdhetjük megfesteni :)


A szirmok végeibe drótot szúrtam, hogy könnyen lehessen hajlítani, mikor összefogom őket. Összesen 5 szirom, középre pedig egy kisebb lila fondant darab megfodrozva, összecsavarva készült.

 Ez pedig már az összeállított, kész ORCHIDEA :)

 Végül beborítottam lila fondant-nal a tortámat és sötétlila cukormázzal "csipke szerű" indamintát rajzoltam rá.
Mehet rá a virág és....

...VOILÁ!!! :)

Nagyon nehéz volt elszállítani, főleg most, hogy ilyen dög meleg lett hirtelen... egyébként is mindig rohanok reggel, de így ezzel a tortával nagyon kellet figyeljek, nehogy odavágjam valaminek! :P
Sajnos nem tudtam venni papír tortadobozt, így nagyon megnehezítettem a dolgomat...
Tényleg be kellene szerezzek egy műanyag tortahordót... :/

Isten éltessen sokáig Marika! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...