Oldalak

2014. április 8., kedd

Mami féle tejfölös pogácsa




Mint már annyiszor említettem, hogy mennyire szeretném megsütni nagymamám pogácsáját, de helyette mindig mást sütöttem, úgy most végre eljutottam arra a szintre, hogy bevégezzem ezt a küldetésemet! Vasárnap volt, szép napsütéses idő, én pedig jó korán reggel (10 órakor) levonatoztam Tárnokra Nagymamámhoz.

Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 1 csapott ek. só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 nagy pohár tejföl
  • 1 tojás
  • 5 dkg élesztő fél dl tejben felfuttatva 
  • 50 dkg margarin
  • +1 tojás a lekenéshez

 












1,Először a liszt-sütőpor-só kombinációt elkeverjük a kezünkkel, majd a lágy margarint alaposan belemorzsoljuk.


2, A felfuttatott élesztőt hozzáöntjük a morzsolásunkhoz.












4, Miután mindent beletettünk, jól összegyúrjuk, rugalmas, könnyű tésztát kell készítenünk.

3, A tojást és a nagy pohár tejfölt is hozzáadjuk.

Készítettem egy videót nagymamámról, amiben megmutatja, hogyan kell jól összegyúrni a tésztát :)  Sajnos nem a legjobb minőség, de a lényeg, a szeretetteljes munka szerintem látható! :)


Ezek után kb. 20 percig meleg helyen kelesztjük. Miután duplájára megkelt, ketté választjuk(mert nem valószínű, hogy ekkora tésztát kitudunk nyújtani kis konyhapulton), kinyújtjuk 1cm vastagságúra.
 
 










Kb. 1cm-re nyújtjuk.


Harmadolva hajtjuk, majd keresztbe is behajtogatjuk.

Ezt a folyamatot még egyszer megismételjük és újabb 20 percre kelni hagyjuk.
Amíg pihen magában, addig ha akarunk más ízesítést pl. töpörtyűset, akkor lereszelhetjük nokedli szaggatón a nagyobb darabokat.

Ha már szépen megpüffedt a tésztánk, akkor ismét kinyújtjuk, és például a töpörtyűvel megszórhatjuk.

Meghajtogatjuk az előbb megismert módon.




Kinyújtjuk 1,5-2cm vastagra, majd hosszú élű éles késsel sréhen kereszt mintásra bevagdossuk. Lisztezett pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Tepsire téve a felvert tojással jól lekenjük, hogy fényes legyen a teteje.

 160 fokra előmelegített sütőbe tesszük, 10percig sütjük, majd 180 fokra felvéve további 15 percig hagyjuk a sütőben.


 Utána csak győzzük kivárni amíg kihűl! :)
Be kell valljam, aznap ezt ebédeltem, mert amíg sült a következő adag, szépen behabzsoltuk mamival az éppen kisülteket, és másnak már nem igazán maradt hely! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...