Oldalak

2014. április 23., szerda

After Eight torta

Ismét tortát sütöttem!
 Kedves barátnőmnek, Rékának 23. születésnapjára készítettem egy különleges tortát. Párja, Ádám adta az ötletet hogy After eight szerű legyen, mert az az egyik kedvenc csokija. Nagyon érdekes ízvilág ez a csoki-mentol keverék, kicsit aggódtam, hogy nem fog mindenkinek bejönni, de úgy gondoltam, hogy az ünnepeltnek sütöm a tortát, aki elvileg nagyon szereti, szóval nem lehet baj! :D

A torta alapja kakaós piskóta, amit étcsokival vontam be, majd egy mentolos vajkrém réteg és a mentolos csoki darabok választottak szét. Tetejét mentolos cukormázzal vontam be, az oldalára pedig a vajkrémből készítettem szép spirálos "rózsákat". És persze ami elmaradhatatlan az én tortáimról: Marcipán figura helyett én a Bullyland figurákat részesítem előnyben, így tehát most is ez díszítette. Gyönyörűséges kék ruhás Hamupipőke ült a tortán üvegcipellőben :)
Na és akkor jöjjön a recept: A piskótához a szokásos piskóta receptet használom, amit megtalálsz ITT.

Vajkrém:
  • 750 gr. vaj
  • 500 gr. porcukor
  • 1dl víz
  • 4db fekete HALLS cukorka
A vizet felforraltam, beledobtam a cukorkákat, folyamatos kevergetés mellet kivártam míg teljesen elolvadnak (VIGYÁZAT! HA FELETTE ÁLLUNK, FIGYELJÜNK, MERT NAGYON MENTOLOS, ÉS ESETLEG ELKEZDHETI CSÍPNI A SZEMÜNKET! De egyébként megfázásra, orrüregek és tüdőtisztításra teljesen alkalmas :D). Miután elolvadtak a cukorkák,  szoba-hőmérsékletű vajat a porcukorral és a mentolos cukorsziruppal robotgéppel jól kikevertem. Én még adtam hozzá egy pár csepp kék ételfestéket is, mert Hamupipőke ruhája is kék. A kész vajkrémet habzsákba töltöttem és hűtőbe tettem, amíg az étcsokiréteget elkészítettem.
  • 2 tábla étcsokoládé
  • 2 ek. olaj
A csokit vízgőz felett megolvasztottam, és az olajat beletettem. Kihűlt piskótát kettévágtam, és megkentem a csokival, majd szépen lehűtöttem (én ilyenkor kiteszem az erkélyre, de persze most már melegebb van kint, szóval lehet a hűtő jobb ötlet, csak legyen benne elég hely :) ).



Következő lépésként a vajkrém körülbelül 1/3-ával megkentem a csokis piskótát, majd rá pakoltam az After eight csokikákat, nem muszáj az összeset, 10 db-ot használtam fel kb. 
Rá a csokis piskóta tető és vékonyan bevontam vajkrémmel, majd az oldalára szép vajkrém "rózsákat" próbáltam nyomni. Nekem sokat segített egy VIDEÓ, sőt igazából innen jött az ötlet is a vajkrém bevonatra. 
Végső, legutolsó lépésként a tetejére készítettem egy mignonhoz hasonló bevonatot, mert úgy gondoltam, hogy a vajkrémben lévő mentolos íz nem adja egészen vissza az After eight jellegzetes ízét. 

Tehát mentolos cukormáz:

  • 1-1,5 dl víz
  • 1csomag fekete HALLS cukorka
  • kb.: 300-350 gr. porcukor
  • kék ételfesték
Hasonló eljárással készül mint előzőleg, felfőztem a cukrokat, aztán fokozatosan adtam hozzá a porcukrot és egy pár csepp ételfestéket. Annyi porcukrot adtam hozzá, hogy egy sűrű selymes fényű, de még önthető állagú máz alakult ki. Rá öntöttem a tetejére középre, ha ügyesek vagyunk akkor hozzá sem kell nyúljunk simogatni, mert elterül szépen, de ha még sem így történik( ahogy például nekem sem...), akkor egy műanyag spatulával elegyengetjük.
Másnapig hűtőbe tettem, aztán tálalás előtt 15 perccel érdemes kivenni a hűtőből, mert különben nagyon nehéz felszeletelni. TAPASZTALATBÓL ÍROM!!! :D 

Nagyon úgy gondolom, hogy átnevezem a blogomat arra, hogy Sajátbőrömöntapasztaltam.blogspot.hu :D De talán még a koromra és kíváncsiságomra foghatom a dolgot!

Boldog szülinapot Réka!!! :)

 Az erőpróba: Vajon sikerül felvágni? :D

Most így a végén felsorolnám a tapasztalataimat ezzel a sütivel kapcsolatban:
  1. A sütőport mindenképpen a liszttel elkeverve tegyük csak a tojásokhoz, különben nem lesz finom.
  2. Mindig ellenőrizd le, hogy melegszik-e a sütő, nehogy akkor derüljön ki, hogy nem gyulladt be, amikor már a formában van a tészta és tennéd a sütőbe.
  3. A kisült piskótát a sütőben hagyjuk kihűlni, mert különben összeesik.
  4. A csokit ne égesd oda, mert különben nem tudod megkenni vele a piskótát.
  5. Igaz, hogy most volt Húsvét, de attól még, hogy a tojásfestékre az van ráírva, hogy ételfesték, még nem biztos, hogy egy édes tortába bele kellene tenni. Mivel ez sós ételfesték. Ugye-hogy-ugye...?!
  6. Amint már azt írtam, tálalás előtt min. 15 perccel vegyük ki a hűtőből, mert különben lehetetlen lesz felvágni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...