Oldalak

2014. március 25., kedd

Oh, te drága Macaron!



Tegnap szabadnapos voltam, és a sok teendőm mellé gondoltam, hogy sütni fogok valamit. Tettem vettem a dolgaimat, voltam hajat festeni, voltam vásárolni a Sütisdobozban is (ide is, oda is bekukkantottam egy szóra), nem is tudom hány bio-boltot jártam végig, de vettem nagy nehezen mandulalisztet. Aztán ez a sok elfoglaltságom 6-ig elhúzódott, utána tudtam csak neki kezdeni a francia gazdagok piperkőc  sütijét megsütni, a MACARONT. Nem tudom, ki hogy van vele, de én amikor először kóstoltam macaront, akkor nekem nem nyerte el a tetszésemet igazán. Nagyon édes volt, és egynél többet nem is lehetett megenni belőle. Na de, mi van ha én finomat sütök? :D Majd kiderül!

Az ötlet, hogy macaront süssek a facebook üzenőfalamról jött, mert egyik barátnőm posztolt egy videot, amiben bíztattak, hogy Merjünk macaront sütni! Úgy hogy gondoltam, hogy merek. Hátha nyerek :) Így is lett, nyertem nagyon finom harapnivaló édes sütikééét! Bár a pénzt is visszanyertem volna amibe került... 




Amit a fentiekben linkelt receptben is láthatjátok az alap tészta a következő:
  • 15dkg mandulaliszt
  • 15dkg porcukor
  • 5,5+5,5 tojásfehérje
  • néhány csepp ételfesték(én por ételfestéket használtam: püspöklila)
  • 15dkg kristálycukor
  • 3,8dkg víz
A töltelékhez:
  • 3ek nutella
  • 15dkg vaj
  • pici só(ettől nem viszi el az ízét mérhetetlenül édessé, inkább egy kicsit pikáns hatást ad)
A díszítéshez ételfestéket és jégcukrot használtam. Miután kihűlt, megkentem a töltelékkel és összetapasztottam. Érdemes kivárni azt a pihenési időt, amit előírnak, hogy jól összeérjenek az ízek. Ma megkóstoltam, és fantasztikus ízélményben lehetett részem. Komolyan mondom, ízre jobb lett, mint amit először ettem! Lehet most az is segített, hogy nem akartam meghalni a stressztől, hogy jól sikerüljön, hiszen ezt csak magamnak sütöttem. Nem is sütök másnak ilyen finomat! Na, jól van... talán ha szépen kérnek, csak akkor :)  Tényleg tudom én is ajánlani, ahogyan a video címe is írja: Merjetek macaront sütni! :)

Mindent kiszámolva csak amennyit elhasználtam a hozzávalókból, az került kb.: 1460Ft-ba, ebből a mennyiségből nekem 15db macaron készült.( A videoban nekik 36db-ot sikerült sütniük ebből a mennyiségből, bár igaz az enyémek kicsit nagyobbak lettek.) Tehát 1 macaron ára kb.: 97Ft-ra jön ki.


 
Akár ajándékötletnek is jó lehet, egy szép szalaggal átkötve, kis díszdobozban igazán fincsi meglepetésnek minősül.

1 megjegyzés:

  1. Megkóstoltam, és nagyon finom volt. különleges íze van! Inyenceknek való! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...