Oldalak

2014. március 9., vasárnap

Steampunk inspiráció





Mint az előző bejegyzésemben is említettem, most nagyon benne vagyok ebben a steampunk stílusban és a héten megkeresett Niki barátnőm, hogy férjének születésnapjára készítsünk tortát. Neki is nagyon megtetszett ez a stílus, mutatott is pár ötletet, milyet szeretne. Kakaós piskótából, vaníliás-kókuszos krémmel töltött, fondant bevonattal a tetején. Péntek este munka után átmentem hozzájuk, rögtön neki álltunk a sütésnek :)
Azért előtte mutatok egy pár képet, ami inspirált minket :)



A torta alapot gyorsan összeállítottuk 6 tojásból, 6púpos ek lisztből, 6csapott ek cukorból, kb 3ek instant kakaóporból, 1csom sütőporból.
Tojásokat cukorral jól kikevertük robotgéppel, majd a többi hozzávalót is belekevertük.
Kivajazott tortaformába öntöttük és kb 180fokra előmelegített sütőben 30percig sütöttük.
Aztán kikevertük a krémet: Vaníliás pudingot főzött Niki, amibe bele kevertünk annyi kókuszreszeléket, amitől jól besűrűsödött.
3 rétegbe vágtuk a kihűlt piskótát, és olvasztott étcsokival bevontuk a felső és az alsó réteget. Aztán mikor az is megdermedt, akkor beborítottuk a kókuszos krémmel. Majd a torta minden oldalát bevontuk kókuszos vajkrémmel, hogy tapadjon a fondant.
 Amíg a fondant-ot gyúrtuk, színeztük(amit egyébként én a Sütisdobozból szoktam venni), addig a tortát betettük a hűtőbe hűlni. Mivel barna alapra gondoltunk, ezért kakaóporral színeztük a fehér masszát. Kör formára, jó vékonyra kinyújtottam, és a vajkrémes alapra fordítottam. Amíg elegyengettem a bevonatot, addig a Niki a barna fondant különböző árnyalatából kisebb-nagyobb fogaskerekeket gyártott. Aztán rápakoltuk véletlenszerűen. Én csináltam egy zsebórát még, a Niki pedig egy szívet tartó robotot, ami a torta szélén lógatta a lábát! Nagyon jópofa lett, az oldalát pedig csillagcsavar-fejekkel dobtuk fel.


 1, Felülnézetből a torta

2, Niki féle Robot :)

3, Szeletelve :)

4, Luna és Hermész a szerelmes csacska-macska pár, akik nem segítettek sütni, inkább csak rendetlenkedtek... :D

Niki elmondása szerint nagy sikere volt a tortának, az íze is élvezhető volt, na meg látványnak sem utolsó! :)

Boldog Születésnapot Pali! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...