Oldalak

2015. február 27., péntek

Receptek keményítő napra (90 napos diéta)


Második nap a diétánkban a keményítő nap. Ezen a napon főként zöldségeket, jó szénhidrátokat lehet enni. Számomra ez a legnehezebb nap, mert nem vagyok oda sajnos a zöldségekért, de megpróbálok olyan recepteket írni, mutatni, ami azért finom! :)

Lecsó:
  • 1 fej hagyma
  • 6db tv/lecsó paprika
  • 6db paradicsom
  • 1db hegyes erős paprika
  • kevés olaj
Én úgy szeretem a lecsót, ha inkább paradicsomos, mint sem paprikás, ha kicsit csípős. Illetve tojásosan, de hát keményítő napon maradjunk inkább a sima verziónál. 
Először megdinsztelem a hagymát, majd rádobom a felkarikázott paprikát. hagyom, hogy egy kicsit megszikkadjon és levet eresszen. Jöhet rá a hegyes csípős paprika, majd a (meghámozott) paradicsom. Végül sózom-borsozom. az egész kész van 25perc alatt.


Rakott kel/rakott brokkoli/rakott zöldség...:
Vegetáriánus mód
  • 1 bögre rizs
  • 1,5 bögre víz
  • kelkáposzta/brokkoli
  • padlizsán/cukkini/borsó...
  • csemege pirospaprika
  • 1 fej hagyma
Kis lábosba kevés olajon enyhén megpirítom a rizst, majd felöntöm az 1,5 bögre vízzel. Sózom, fedővel letakarva főzöm 20 percig, közben ránézek, nehogy odakapjon az alja. Amíg fővögél-párolódik, előkészítem a zöldségeket. Mindegyiket ugyanakkorára kockázom, a hagymát is apróra vágom, majd felteszem kis olajon dinsztelni. Rá a zöldségek egy részét (mint a hagyományos rakott kelnél a húst), és megszórom pirospaprikával, megsózom-borsozom. Ha elkészült, akkor egy jénaiba rétegzem a rizzsel. Rizs-zöldségpörkölt-kelkáposzta/brokkoli. Mivel a felső réteget a kelkápit/brokkolit nem főztem meg, ezért még beteszem a sütőbe 15 percre, fóliával lefedve, had párolódjon meg. És kész!


Tócsni:
Ez diétás?? Mondjuk.
  • 1-2db cukkini(vagy hagyományosan krumpli)
  • 1 fej hagyma
  • só-bors
  • kevés olaj
Azért jobb a cukkini ehhez az ételhez, mert mikor lereszeljük és megsózzuk több levet ereszt, mint a krumpli. Ami azért jó, mert nem teszek bele tojást (hiszen keményítő nap van!!!) és még is összefog tapadni. De krumplival is próbálkozhatunk, csak akkor még vékonyabbra reszeljük!
Tehát lereszelem nokedli szaggató hátulján a meghámozott cukkinit és az apróra vágott hagymát hozzákeverem. Sózom borsozom, ha levet engedett, akkor kis kupacokat készítek (maroknyi adagokat), és forró olajban kisütöm. Mikor a serpenyőbe teszem, a tetejét lenyomkodom, hogy tócsni forma legyen. 2-3 perc elég 1-1 oldalnak, figyelek, hogy ne barnuljon meg túlzottan. ÉS KÉSZ!
Édes-savanyú zöldséges pirított rizs:

  • 1 bögre rizs
  • 1,5 bögre víz
  • 1-1-1 kaliforniai paprika minden színből
  • 1 fej hagyma
  • 1 db répa vékony szálkásra vágva
  • paradicsomlé/sűrítmény
  • kömény
  • csili
  • bors
  • bazsalikom
  • újhagyma
Nemrég találtam rá erre a kajára, nagyon finom, ez az egyik kedvencem erre a napra! Akkor csináltam ilyet először, amikor az egyik legkedvesebb kolléganőmtől Anni nénitől kaptam két üveg házi paradicsomlevet, és elgondolkodtam, hogy mi lehetne belőle. Még másra is feltudom használni, majd még valamelyik recept is ezzel kapcsolatos lesz! 
 First of all... rizs főzés a szokásos módon, ahogy előzőleg már megírtam. Aztán hagymát apróra vágom, megdinsztelem, rádobom a vékony csíkokra vágott paprikát. A sárgarépát sajtreszelőn lereszelem, vagy ha nagyon türelmes vagyok és ráérek, akkor késsel nagyon vékony csíkokra vágom. Ezt is hozzá dobom a háromszínű paprika halmazra. Majd miután látom, hogy a paprika levet engedett, kiegészítem a paradicsomlével, hogy ellepje. Sózom, borsozom, kiskanál őrölt köményt, 2 csipetnyi csilit teszek bele, bátran használom a bazsalikomot is. Nem szabad puhára főzni, ennek az a lényege, hogy még azért roppanjon a szánkban. Ha puhára főzném, az olyan maszlagos lenne, nem gusztaaaa!
Így viszont gyönyörű, nyami! A legvégén, összevágok egy kis újhagymát, főként a zöldje kell nekem, hogy legyen benne egy kis tavaszi szín is! Majd megszórom a tetejét. Készkészkész!



Rizi-bizi:
Ez nagyon egyszerű. 
  • 1 bögre rizs
  • 1,5 bögre víz
  • fél bögre borsó
  • félbögre kukorica( nem muszáj beletenni, de én így szeretem)
  • kevés olaj/zsiradék
Most azt a verziót írom le, ahogy az egyik nagymamám szokta készíteni, az Ica mama. Persze rántott hússal még finomabb lenne, de most ugye diétázunk?! 
Szokásos rizs főzés, 20 perc. Én vegyes bonduelle konzervet szoktam venni borsó-kukorica együtt. Azt nem kell előpárolni. Egy serpenyőbe felforrósítunk valamennyi zsírt, majd belezúdítjuk a rizst. Vegetával ízesítem, ez szép színt is ad neki, meg így nem kell külön megsózni. Hozzá öntöm a borsót, kukoricát és kicsit összepirítom. Mikor elkészült, friss petrezselymet összevágok és megszórom. Egyszerűen isteni! Egyszerű, de nagyszerű! Hmmm.... :)


Zöldség pörkölt mexikói módra:
Egyszerű recept, de hol vannak a krumplik?

  • 1 fej hagyma
  • 2 db paradicsom
  • fél kg mexikói zöldségkeverék(kukorica, borsó, kaliforniai paprika)
  • csemege pirospaprika
  • 1 gerezd fokhagyma
  • ételízesítő
Ebben a receptben sincs krumpli. Most ahogy nézem a kis puskámat, jegyzetemet egy krumplis recept sincs benne. Na majd orvosoljuk a problémát.
Rizst főzünk. Hagymát üvegesre dinszteljük, a paradicsomot felkockázzuk, majd ha üveges lett a hagyma rá lapátoljuk. Ha puhára főtt a paradicsom, akkor beleöntjük a mexikói keveréket, a fokhagymát belenyomjuk, majd megszórjuk pirospaprikával, és ízesítem ételízesítővel. (Mikor gyerek voltam, egészen kicsi lány, akkor komolyan azt hittem, hogy életízesítőnek mondják! :D Csak jóval később esett le, hogy azt nem úgy hívják. Pedig már olvasni is tudtam... :D)


Paradicsomos káposzta:

  • 1 kisebb fej káposzta
  • paradicsomlé/sűrítmény
  • kömény
  • bors
Ez a recept a paradicsomlé történet folytatása :) nagyon fincsiii!
Nokedli szaggató hátoldalán legyalulom a káposztát, majd egy nagy lábosba teszem. Felöntöm a paradicsomlével, de csak éppen-hogy, mert a káposzta is levet fog engedni és nem káposzta levest akarok készíteni! Sózom, borsozom, ami elengedhetetlen ennél az ételnél a kömény íze! Őrölt köményt használok, mert azért ráharapni nem szeretek. Így első hallásra elég natúr a paradicsomos káposztánk.... de esetleg egy cukkini tócsnival fel lehet dobni. Bár én így önmagában is nagyon szeretem!


Bableves:
Ez Tomi egyik kedvence, bár eddig még csak egyszer csináltam, de holnap például ez lesz nálunk az ebéd!
  • 1 konzerv vajbab
  • 2-3 sárgarépa, fehérrépa
  • 1 szál füstölt kolbász
  • 2 db krumpli(itt a krumpli!)
  • csemege pirospaprika
  • só-bors
  • kömény
  • csili
  • 1 fej hagyma
Na, ha eddig nem esett szó krumpliról, most itt az alkalom. Igaz csak 2 krumpli, de az is valami.
Vizet felteszünk egy közepes lábosba, belekarikázzuk a répákat, egészben belemehet a hagyma, több részben a kolbász, felkockázva a krumpli. Megfűszerezzük, só-bors-kömény-csili-pirospaprika mehet bele bőven. Aztán a konzerv bab. Ezt azért szeretem jobban, mert nem kell előáztatni, hogy megpuhuljon, aznap elkészül. Ha nem diétáznánk, akkor bele csipkedhetnénk csipetkét. De most diétázunk.
Legvégül, enyhe rántást készítünk paprikásan. Tényleg csak lájtosan, kevés liszttel.

Egyetek krumplipürét. Most nincs több krumplis recept. Sajna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...