Oldalak

2015. február 17., kedd

90 Napos diéta


Most a sok recept és finomság után egy kicsit kemény témát hoztam, de érdemes elolvasni. Lehet nem csak nekem van rá szűkségem! :)
Sajnos én a lusta típusba tartozok, akik nem mozognak eleget, viszont annál inkább szeretnek finomakat enni. Én sosem voltam sportember. Sokan kérdezik (pl.:orvos), hogy én mit sportoltam gyerekként, amire a válasz általában az, hogy ez egy nagyon jó kérdés! De volt már olyan is, hogy elnevettem magam, aztán elkezdtem sorolni amit eddig csináltam, és tartott kb. két napig: futás-kézilabdázás-úszás-kosárlabdázás, aztán egységesítve azt mondom, hogy TORNAÓRA. Tudom, ez nem vicces, de ez az igazság. Mikor idősebb lettem 16-17éves, akkor gondoltam, hogy valamit kéne kezdeni (de mint említettem, nagyon lusta vagyok), így hát eljárogattam néha-néha konditerembe, vagy kimentem az utcára futni. Ez az időtöltés úgy hetente-kéthetente 1 alkalmat jelentett, nem vittem túlzásba. Meglepő módon nem is változott sok minden. Aztán körülnéztem a neten, hogy milyen diéták vannak, hátha inkább megbírom állni, hogy ne egyek egyfolytában. A legszimpatikusabb a 90 napos diéta tűnt, ami így elsőre hosszú időtartamnak tűnik, de mindjárt kevesebbnek fog hatni, ha elárulom, hogy amint letelt a 90 nap, utána még 90 napig a reggeli csak gyümölcs lehet! Eltudjátok képzelni?! Nincs gofri vagy bundás kenyér, sem müzli vagy gabonapehely! Csak és kizárólag gyümölcs. Na, ezt kezdtem el 17 évesen amikor 76-77kg 172cm lehettem. Volt rajtam egy kis súlyfelesleg, amivel évek óta küszködtem.
Ez a diéta arról szól, hogy változatosan étkezzünk, napi 3-4 alkalommal. Az összetevőket szétválasztva, 4 típusú tápanyagot lehet fogyasztani: fehérje-keményítő, szénhidrát(lehetőleg csak "jó" szénhidrát), gyümölcs. Ezeket egy-egy napra kell érteni, tehát az első nap a fehérje nap, amin csak fehérjét lehet enni tejtermékeket, illetve húst. Azt követő nap a keményítő nap, amikor krumplit, rizst, zöldségeket, hüvelyes zöldségeket. Harmadik nap a szénhidrát nap, ezen a napon lehet tésztát, kenyeret, esetleg egy pizzát, sőt olyat is olvastam, hogy vacsorára lehet két kocka étcsokit is enni! Legvégül pedig a gyümölcs nap jön, amin értelemszerűen csak gyümölcsöt lehet enni! Ezek a napok követik egymást ebben a sorrendben 90 napon át.
A diétához hozzátartozik 3 víznap, amit egy hónapban egyszer be kell iktatni. Ez egy nagyon nehéz nap, lelkileg fel kell készülni rá, mert gyakorlatilag nem lehet enni semmit, csak vizet inni. Azt viszont minél többet, hogy eltelítse a farkaséhes gyomrunkat. A víznap mindig gyümölcsnap után jön, amit pedig fehérje nap követ.
A reggeli minden nap változatlanul gyümölcsöt jelent, ezt délig, vagy ebéd előtt egy órával is lehet enni bármilyen mennyiségben, akármilyen gyümölcsöt, még banánt is!
Cukrot teljes mértékben el lehet felejteni. Ha nagyon édesszájúak vagyunk, akkor ajánlom mindenkinek a tablettás édesítőszereket, én már egészen hozzászoktam az ízéhez.
Salátát mindennap lehet enni, szintén bármekkora mennyiségben. Arra ügyeljünk, hogy tejszínes öntetet csak fehérje napon használjunk!
Fehérje-keményítő-szénhidrát napokon 1szelet kenyér megengedett az ebéd mellé, de persze, ha nem eszünk hozzá, azzal magunknak teszünk jót hosszútávon (értsd: hamarabb lefogysz!). Ezeken a napokon ebéd után 2dl levest kell inni, tészta nélkül, valami alaplevet (én bögrés instant levest szoktam inni, de van aki erőleves kockát főz).


Na, térjünk ki egyesével a menetrendre, hogy mindenkinek világos legyen!

1.nap: FEHÉRJE NAP:
Reggeli: gyümölcs minden mennyiségben, ami csak beléd fér.
Ebéd: húsfélék(hal, csirkemell, csirke-bármi, stb), tojás, sajt, túró, tejföl... 20dkg mennyiségben összesen! Esetleg 1szelet kenyér. Majd 2dl leves tészta nélkül!
Vacsora: ugyanaz mint ebédre, csak kevesebb mennyiségben, kb 15dkg. Levest, kenyeret nem eszünk hozzá! Ha még nagyon éhes vagy, akkor egy kis salátát lehet még enni.
Fontos!!! Tejet és tejszínes öntetet csak és kizárólag ezen a napon lehet enni!!!

2.nap: KEMÉNYÍTŐ NAP:
Reggeli: gyümölcs minden mennyiségben, ami csak beléd fér.
Ebéd: rizs, krumpli, hüvelyes zöldségek, salátafélék 20dkg mennyiségben(+1szelet kenyér, ha nagyon muszáj...), majd egy bögre(2dl) leves tészta nélkül! 
Vacsora: ugyanaz mint ebédre, csak kevesebb mennyiségben, kb. 15dkg. Levest, kenyeret nem eszünk hozzá!
Salátát továbbra is lehet enni egész nap, ha éhesek lennénk még.

3.nap: SZÉNHIDRÁT NAP:
Reggeli: gyümölcs minden mennyiségben.
Ebéd: tésztafélék, 1szelet pizza, kenyér, sós sütik (1szelet pizza mennyiségében) 2dl leves.
Vacsora: 2-3 szelet apró kalács, 2 gombóc fagyi, 2 kocka étcsoki, sós sütik. Levest nem kell enni.

4.nap: GYÜMÖLCS NAP:
Reggeli: gyümölcs-gyümölcs-gyümölcs...
Ebéd: ugyanaz mint a reggeli: GYÜMÖLCS!
Vacsora: hát... szintén egy kis gyümölcs.
Gyümölcslevet is lehet inni, de csak is 100%-os gyümölcslevet, cukor nélkül!

A diéta első két hetében is tapasztalhatunk súlyvesztést, bár ilyenkor még csak a felesleges víz távozik a testünkből. Jelentősebb súlyvesztés utána mérhető. Az általános az, ha heti 1kg lemegy rólunk. Összesen kb 10-15kg-ot is fogyhatunk ezzel a diétával!
Amikor először elkezdtem ezt a diétát, akkor sikerült 76kg-ból 70kg-ot csinálni, de sajnos a végső lépést, a diéta utáni 90 napos reggelit nem csináltam meg, ezért szépen sikerült az évek alatt visszahízni 83kg-ra. Most viszont elkezdtem újra és már 68,5kg vagyok! A célom, hogy 65kg-ig lemenjek, onnan, ha vissza is hízok 2-3kg-ot még az is jól fog kinézni rajtam.



Tippek, hogy kezdjünk neki:

  1.  Sose kezd a diétát hétfőn, illetve elsején! Az ilyenek mindig kudarcba fulladnak valamiért, nem tudom, hogy miért, de ez biztos!
  2. Mielőtt elkezdjük a diétát, mindenképpen érdemes egy orvos véleményét is kikérni, mert mindenkinél máshogy reagál a szervezet a fogyásra!  
  3. Mérjük le magunkat és gondoljuk át, mit akarunk elérni.  Tűzzünk ki célt, lehetőleg valami elérhető számot, hogy ne valljunk kudarcot!
  4. Vezessünk naptárt, amibe felírjuk, hogy miután milyen nap jön, és ha teljesítettük az adott napot húzzuk át! Ezzel biztatva magunkat, hogy már ez a nap is eltelt, és kibírtad!!!
  5. Minden hét elején mérd meg magad, amit bátran írj be a szépen vezetett naptáradba, így visszanézheted, hogy haladsz.
  6. Ha rád tör az édességmánia, és muszáj csokit enned, mert nem bírod tovább, akkor vegyél egy nagy levegőt, és dicsérd meg magad, hogy milyen szépen haladsz a diétával, és már mennyit fogytál! Ugye nem akarod elrontani azt, amit ilyen nehezen elértél, egy csúnya rossz csokikával?! Persze, hogy nem! inkább rágcsálj el egy uborkát, vagy egy saláta levelet. Vagy igyál egy nagy pohár vizet.
  7. Érdemes valamit tornázni, mozogni a diéta mellé. Nekem a férjem, Tomi tanácsolta, hogy kezdjem el a saját-súlyos edzést, amit fegyencedzésnek is hívnak. Ezzel fokozatosan lehet haladni, szuper kezdő gagyik is elkezdhetik(én is olyan vagyok-voltam), és ami igaz az igaz: mindenkinek el kell bírnia a saját súlyát! Ha nem bírod el, akkor még inkább kezd el ezt az edzést, mert az CIKI.


    Bátorításként még annyit, hogy nem olyan nagyon bonyolult ez a diéta! Ami nagyon jó benne, hogy változatosan lehet enni, és minden nap eszel vitamint is, amire egyébként is nagy szüksége van a szervezetnek télen!
Ha tetszett ez a bejegyzés, vagy hasznosnak találtad, akkor jelezd és hamarosan összeírok pár receptet, ami segíthet jobb belátásra bírni, hogy te is elkezdd!
Testmozgással kapcsolatban is lesz még egy bejegyzés, főként kezdőknek, aztán majd mindenki halad a saját ütemében.
 
 
Ez az én naptáram, én így vezetem :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...