Oldalak

2015. március 1., vasárnap

Szénhidrát nap (90 napos diéta)


Erről a napról azt hittem, hogy milyen könnyű dolgom lesz, szénhidrát! Ez az én napom! De ha főtt ételt szeretnénk enni, aminek valamennyire még jó íze is van... akkor azt hiszem a leckét feladták!
Mi is a szénhidrát? Mi tartozik ide? Tészta, péksütemény, kenyér... persze vannak "jó" szénhidrátok is ugye, mint a rizs, krumpli, dió, mogyoró. De ezek legtöbbjét a keményítő napon kell enni.
Amit ehetünk szénhidrát napon: tésztasaláta, pesto-s penne, pizza(sajt-hús nélkül), palacsinta, diós tészta, mákos tésza, kínai sült tészta, grízes tészta baracklekvárral. Ezek jönnek most részletesen.

Tésztasaláta:
Én ezt főként nyári napokon szeretem, hűsítő és friss.
  • 15dkg tészta (orsó, farfalle)
  • 2 db paradicsom
  • 1-1-1 db színes kaliforniai paprika
  • 1 fej lilahagyma
  • pár szem olívabogyó
  • 1/2 kígyóuborka
  • snidling
  • 2-3 ek. olívaolaj
  • bors
A tésztát lobogó vízben megfőzöm kb. 10 perc alatt, majd a nagyobb zöldségeket egyformán felkockázom. Az a szép, ha minden egységes méretű, a villára is egységesen kerül rá a falat :)
Leszűröm a tésztát, hideg vízzel leöblítem nem baj, ha kihűl, pont így kell nekem. Összekeverem az aprított zöldségekkel, sózom-borsozom, majd meglocsolom az olívaolajjal. Hűtőbe teszem, de akár azonnal is fogyasztható.

Pesto-s penne:
Zölden vagy pirosan, nekem mindegyik ízlik!

  • 1 üveg piros (szárított paradicsomos)/ zöld (bazsalikomos) pesto
  • 15-20 dkg penne tészta
A tésztát megfőzzük, leszűrjük, egy serpenyőben kevés olívaolajon megfuttatjuk a tésztát. Hozzáöntjük a kedvenc pestonkat, és kész is.


Palacsinta:
Nálam ez a recept általában szemmértékkel készül, így tanultam a Kati mamámtól! Most megpróbálom mérhető mennyiségben leírni:
  • 25 dkg liszt
  • 2 db tojás
  • 2 dl tej
  • 2 dl szénsavas ásványvíz/szóda
  • 1dl olaj
  • csipetnyi só
A tojást géppel felverem, fokozatosan adom hozzá a lisztet. Majd a tejet is szépen hozzá dolgozom, és az olajat is. Csipet só bele, majd a szódával lágyítok még a tésztán. Egészen folyós állagúnak kell lennie. Próbasütés, ha sűrűnek tűnik, akkor még adok hozzá egy kis szódát. Forró enyhén olajozott serpenyőben sütöm. Első oldal kb. 1,5 perc, másik oldal 0.5 perc. Kakaóporral, lekvárral lehet ízesíteni.

Diós tészta:
Ez körülbelül olyan egyszerű, mint a penne. Igen, akkor minek írom le?! Csak.
  • 20 dkg széles metélt tészta
  • 2 maroknyi darált dió
  • pici, kicsi porcukor
Tészta főzés, szűrés, majd homogén állagúra vegyítem a porcukrot és a darált diót. A kész keverékkel meghintem a tésztát. VOÁLÁ.
 
 
Kínai sült tészta:
 Pasta numero4.
  • 15 dkg spagetti tészta
  • 10 dkg édes-káposzta
  • 1 db répa
  • 1 fej hagyma
  • 1dl szójaszósz
  • olaj
A zöldségeket megpucolom és felcsíkozom, a hagymát pedig felkockázom - félreteszem. Egy nagyobb serpenyőben felforrósítok olajat és 2 perc alatt átpirítom őket, majd félre teszem az egészet.
Ugyanebben az edényben megpirítom a tésztát, majd hozzáadom a zöldségeket és a szójaszószt is. Felöntöm egy kis vízzel, majd addig főzöm, amíg ez el nem forr. Ha ez megtörtént, már kész is!

Tényleg sosem gondoltam, hogy ilyen nehéz szénhidrátot enni. Most, hogy már a felénél tartok a diétában, egyáltalán nem kívánok tésztát. Viszont 3 napja újra kezdtem az edzést, ami egy kicsit meghozta az étvágyamat. Ajánlom mindenkinek!!! (Mármint az edzést, de a tészta is váljon egészségetekre!) Következő bejegyzésben, nem a gyümölcs napról fogok írni - azt gondolom, ez elég egyértelmű, mit lehet aznap enni - hanem a street workout-ról (saját testsúlyos edzés). Persze nem kell mindenkinek zászlóban állnia, de azért az iszonyat jól néz ki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...